Google Maps – koju opciju da odaberem?

By August 6, 2018April 9th, 2021Blog
google_maps

Google Mape nude širok spektar mogućnosti za unapređenje Vašeg poslovanja, međutim, baš zbog velikog broja datih mogućnosti, često sam izbor vrste mape može biti težak. Dinamička, Statička ili Embed mapa-šta odabrati? U nastavku teksta pripremili smo Vam kratko objašnjenje za svaku vrstu mape, kako biste bolje razumeli razlike.

“Dinamic, Static, Embed …”- koju opciju da odaberem?

Odgovor na ovo pitanje možda nije očigledan, ali zasigurno nije ni toliko komplikovan. Bez obzira na to da li pokušavate da pokažete gde se nalazi Vaša kompanija, da pratite lokaciju Vašeg poslovanja u datom trenutku ili pak želite da prilagodite stil mape tako da odgovara dizajnu Vašeg veb sajta, morate biti sigurni koja vrste mape je najadekvatnija. Nekoliko je stvari koje biste trebali uzeti u obzir pre nego što odaberete određeni tip mape za svoju kompaniju:

  1. Koji su moji poslovni ciljevi – Šta želim da postignem uz pomoć mape; kako ona doprinosi mom poslovanju?
  2. Ko su moji klijenti – Kakve informacije oni očekuju od mene; koji su njihovi benefiti?
  3. Koje dodatne informacije želim da prezentujem na svojoj mapi– Želim da prikažem sve naše lokacije, lokacije naših servisa/poslovnica… i sl.
  4. Koje servisi su mi potrebni na mapi – prikaz ulice, geolokacija, izračunavanje udaljenosti, direkcije?
  5. Na koji način želim da prikažem dodatne informacije – kao crteže, linije, dodatne ikonice itd…?

Nakon što odgovorite na ova pitanja, na Google Maps Platformi imate na raspolaganju četiri vrste mapa:

  • Dynamic Map (Dinamička mapa) je interaktivni objekat. Korisnik je u mogućnosti da slobodno pomera, zumira ili menja prikaz.
  • Static Map (Statička mapa) je samo slika dodata na veb sajt jednostavnim HTML-om. Ova mapa nije interaktivna što znači da nema pomeranja, zumiranja ili promene prikaza mape.
  • Embed Advanced Map (Ugrađena napredna mapa) – Omogućava Vam da postavite interaktivni okvir sa mapom na svoj veb sajt i to pomoću HTML-a (dodavanjem URL-a). Osim obeležavanja željene lokacije markerom, na njoj se može videti i prikaz ulice ili određene rute, a takođe može da sadrži i polje za pretragu.
  • Embed Map (Ugrađena mapa) – Omogućava Vam da na svoj veb sajt postavite interaktivni okvir mape uz pomoć HTML-a (dodavanjem URL-a). Na nju možete dodati samo jedan marker.

Svaki od navedenih tipova mapa pruža niz različitih mogućnosti, kako Vama, tako i Vašim korisnicima. U tabeli ispod možete videti poređenje njihovih glavnih karakteristika. Kliknite na svaku za detaljniji opis.

Dynamic Maps (Dinamičke mape)

Kao što i sami možete zaključiti, na osnovu gore navedenih karakteristika, najnaprednija opcija je Dinamička mapa, koja vam pruža niz različitih mogućnosti – možete dodavati svoje objekte i prikaze, crtati po njima, stilizovati ih prema svojim potrebama, pronalaziti rute, dodavati markere koliko i kako želite, pretraživati lokacije, koristiti prikaz ulice, geolocirati, koristiti autocomplete. Takođe, treba imati na umu da jedino Dinamičke mape u potpunosti “sarađuju” sa svim internet servisima Google Mapa, npr. geolokacijom. Sa ovom vrstom mape možete postići više nego sa bilo kojom drugom. To je ono što Dinamičku mapu čini tako popularnom i često korištenom.

Prednosti:

– Interaktivna mapa – pomeranje, zumiranje i promena prikaza mapa
– Personalizovanje i podešavanje markera
– Dodavanje personalizovanih prikaza
– Prikazivanje informacija o POI (Point of interest)
– Izbor i podešavanje rute
– Search mode (režim pretraživanja ) i Autocomplete (automatsko završavanje rečenice)

Nedostaci: 

– Potrebno napredno poznavanje Java Script-a
– Neophodan konstantan i neprekidan pristup internetu (što može predstavljati problem za korisnike mobilnh uređaja

Primeri upotrebe: 

  • Aplikacija prikazuje lokaciju vozila ili osobe u datom trenutku
  • Store locator omogućava pretragu lokacije i pruža informacije o Vašim kancelarijama/prodavnicama/servisima, pružajući informacije o tome kako doći do istih
  • Internet stranica za nekretnine prikazuje lokacije kuća/stanova na prodaju i informacije o njihovom susedstvu-prodavnicama, javnim kancelarijama, školama I drugim sličnim korisnim informacijama
  • Internet stranica za rezervaciju avio letova sadrži mapu koja prikazuje različite opcije za povezivanje letova

Static Maps (Statičke mape)

Statička mapa Vam takođe nudi različite mogućnosti jer je možete stilizovati prema svojim potrebama, postaviti nekoliko markera ili crtati na njoj, međutim, korisničko iskustvo je ograničeno. Ukoliko želite da Vašim korisnicima predstavite konkretnu lokaciju (npr. hotel, parking, servis i sl.) da bi stekli ideju gde se šta tačno nalazi, ova vrsta mapa je idealna za to.

Prednosti:

– Jednostavna implementacija – bez korišćenja JavaScript-a
– Mogućnost peronalizovanja mape
– Mogućnost postavljanja željenih markera na mapi
– Mogućnost crtanja na mapi

Nedostaci:

– Nije interaktivna mapa – nema zumiranja, pomeranja mape kao ni promena prikaza
– Nije omogućeno rutiranje do željene destinacije
– Bez mogućnosti stilizovanja prikaza
– Bez informacija o POI (Point of interest)

Primeri upotrebe: 

  • Turistički portal koji prikazuje lokacije turističkih atrakcija
  • Internet stranica za hotelske rezervacije

Embed Advanced and simple Embed Maps (Ugrađena napredna i Jednostavna ugrađena mapa)

Ovo je najjednostavniji način da dodate mapu na Vašu internet stranicu. Potrebno je samo da podesite URL i implementirate ga u HTML kod. Nije potrebno poznavanje JavaScript-a.

Prednosti Embed Advanced mape su što možete koristiti Street view, pretraživaje i prikaz ruta između dve ili više tačaka na mapi, a pruža i podatke o udaljenosti i vremenu trajanja putovanja.

Simple Embed mapa se preporučuje samo kada Vam nisu potrebne nikakve dodatne informacije, osim lokacije određenog mesta.

Prednosti:

– Interaktivna mapa – pomeranje, zumiranje i promena prikaza mapa
– Jednostavna implementacija – bez korišćenja JavaScript-a
– Prikazivanje informacija o POI
– Omogućen “Street view” i prikaz ruta – ukoliko koristite naprednu verziju (Embed Advanced)

Nedostaci:

– Nije omogućeno personalizovanje ili stilizovanje mapa
– Nema personalizovanih prikaza
– Nema crteža na mapi
– Moguće je dodati samo jedan marker
– “Klikom” na lokaciju (marker) korisnik se preusmerava na internet stranicu Google Mapa (otvara novi tab)

Primer upotrebe:

  • Dodavanje informacija o lokaciji kompanije u polje “Kontakt” na internet stranici

Grafički prikaz:

Kažu da jedna slika vredi hiljadu reči – zato smo Vam i pripremili grafički prikaz kako biste brzo i lako uporedili sve gore navedene karakteristike.

Kada jednom pronađemo odgovore na pitanja o ulozi mapa u našem poslovanju, sam izbor odgovarajuće vrste mape nije toliko težak. Bez obzira da li želimo samo da označimo lokaciju naše kompanije ili napravimo napredni alat za praćenje, Google Mape Vam omogućavaju da to učinite na svoj način i u skladu sa svojim potrebama. Možete slobodno koristiti ono što ovo rešenje čini jedinstvenim – najširu bazu podataka POI, Street view, vrlo praktičan Autocomplete ili jednostavno odabrati najjednostavnija rešenja.

Nadamo se da smo ovim člankom uspeli da Vam olakšamo izbor tipa mape. U sledećim postovima ćemo više govoriti o tehničkim detaljima vezanim za korišćenje različitih vrsta Google mapa. Budite u toku!